مراحل ثبت شركت در تركيه

جايي براي خواندن مطالب به درد بخور

مراحل ثبت شركت در تركيه

يكي از راه هاي سرمايه گذاري و اخذ اقامت از طريق ثبت شركت در تركيه مي باشد. اما با توجه به اين موضوع كه براي كسب موفقيت و كاهش ميزان بروز خطا، بايد با قوانين هر كشوري آشنا باشيد؛ در اين مقاله به مراحل ثبت شركت در تركيه مي پردازيم تا بتوانيد با اجراي آنها سرمايه گذاري پر سودي را تجربه نماييد.

براي ثبت شركت در تركيه ميتوانيد از طريق وب سايت تكنيكوگروپ مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

انواع شركت در تركيه

در ابتدا بايد با انواع شركت در كشور تركيه آشنا شويد تا با توجه به فعاليتي كه در نظر داريد؛ شركتي هم راستا با حوزه فعاليت تان انتخاب نماييد.

به طور كلي در كشور تركيه 7 نوع شركت وجود دارد كه حداقل ميزان سرمايه هر يك  عبارت اند از:

شركت سازماني                100000 لير سرمايه
شركت آنونيم                   50000 لير سرمايه
شركت ليمينيد                   10000 لير سرمايه
شركت كوپراتيف               با توجه به اساس نامه شركت
شركت غير سازماني           با توجه به اساس نامه شركت
شركت كولكتيف                بدون حداقل سرمايه
شركت كومانديت               بدون حداقل سرمايه

 

مشاغلي كه بايد در تركيه ثبت شركت كنند

براي ايجاد هر نوع بيزينسي بايد مراحل ثبت شركت در تركيه را انجام دهيد. به عنوان مثال براي تاسيس كافي شاپ، داشتن تاكسي، آرايشگري و… بايد شركتي با توجه به نوع كارتان تاسيس نماييد تا از نظر قانوني مشكلي براي شما پيش نيايد.

حتي اگر در زمينه ارز ديجيتال فعاليت مي كنيد نيز بايد اقدام به ايجاد شركت نماييد تا براي واريز پول دچار مشكل نشويد.

ثبت شركت ليميتيد جزء پركاربردترين نوع شركت مي باشد كه با سرمايه اي اندك مي توانيد اين نوع شركت را راه اندازي نماييد.

تاسيس شركت شخصي در تركيه

يكي از پر طرفدارترين نوع شركت ها، ايجاد شركت شخصي مي باشد. اين نوع از شركت براي افرادي كه فعاليت محدودي دارند؛ مناسب است. زيرا در اين نوع از شركت ايجاد هر نوع فعاليتي مجاز نمي باشد اما هزينه كمتري نسبت به ساير انواع شركت در تركيه دارد.

مراحل ثبت شركت

مراحل ثبت شركت

براي آن كه بتوانيد در تركيه شركتي را به ثبت برسانيد، بايد ابتدا محل شركت و اساسنامه ان را تعيين نماييد. سپس نام شركت را انتخاب كرده و بيزينس پلن ان را طراحي مي نماييد. همچنين مدارك هويتي و مالي را آماده كرده و فرم هاي مربوط به ثبت شركت را تكميل مي كنيد. به اداره ماليات مراجعه و كد مالياتي تركيه را دريافت كرده، سپس به اداره ثبت شركت ها رفته و مدارك و اساسنامه كه از قبل درج كرده ايد را تحويل مي دهيد. بعد از مراجعه به اتاق بازرگاني تركيه، در روزنامه ها آگهي داده و كارت بازرگاني خود را دريافت نماييد. علاوه بر آن، حساب بانكي ايجاد كرده و سرمايه خود را به ان جا انتقال دهيد. سپس با مراجعه به اداره دارايي تركيه درخواست تاييد آدرس شركت را دهيد. سپس بررسي مدارك و بازديد از مكاني كه به عنوان دفتر در مدارك تان قرار داده ايد؛ آغاز مي شود. در صورت تاييد و واريز هزينه ثبت شركت، كد ثبت به شما اختصاص داده مي گردد. به خاطر داشته باشيد كه بايد ورگي لواسي را نيز براي شركت تان دريافت نماييد تا فعاليت شركت شما بتوانيد كار خود را آغاز نمايد.

همچنين بايد براي ثبت شركت ترجمه پاسپورت ساير شركا را نيز به همراه داشته باشد. وجود حسابداري ترك نيز جزء واجبات ثبت شركت مي باشد.

اما به طور كلي ثبت شركت فرايندي طولاني است به همين دليل مي توانيد با استفاده از خدمات تكينكو گروپ ، پروسه ثبت شركت در تركيه را آسان تر طي نماييد.

هزينه ثبت شركت در تركيه

به جزء هزينه هاي اوليه براي ثبت شركت كه در ابتداي مقاله به ان اشاره كرديم؛ شما هزينه هاي جانبي ديگري مانند اجاره مكان و يا خريد وسايل دفتر را نيز داريد.

البته مي توانيد از دفاتر اشتراكي و يا در بعضي از مشاغل از منزلتان به عنوان دفتر استفاده كنيد.

همچنين حقوق حسابدار را نيز در خرج هاي شركت در نظر بگيريد. علاوه بر آن اگر با ثبت شركت براي خود اجازه كار در تركيه مي خواهيد دريافت نماييد؛ بايد 5 نيروي ترك را استخدام كرده و براي خودتان و ساير نيروها هزينه بيمه را نيز لحاظ كنيد.

مزاياي ثبت شركت در تركيه

ثبت شركت در تركيه مزايايي را براي شما به همراه دارد مانند آنكه مي توانيد اقامت موقت اين كشور را دريافت نماييد و در صورت ادامه اداره شركت، به صورت ساليانه تمديد نماييد. با ثبت شركت و اجراي قوانين مربوط به دريافت چاليشما مي توانيد بعد از 5 سال پاسپورت كشور تركيه را نيز دريافت كنيد.

از ديگر مزاياي ثبت شركت در تركيه امكان ايجاد حساب بانكي و دريافت كارت بازرگاني اين كشور مي باشد.

مدارك مورد نياز براي ثبت شركت

براي آن كه بتوانيد اقدام به مراحل ثبت شركت در تركيه نماييد؛ بايد پاسپورتي با حداقل 6 ماه اعتبار، 6 قطعه عكس، اساس نامه شركت، ميزان سهم هر سهام دار و تعيين مدير شركت را انجام داده باشيد.

ثبت شركت در مناطق آزاد تركيه

يكي از مكان هايي كه براي ثبت شركت مناسب بوده و دولت تركيه از آن استقبال زيادي مي كند؛ ثبت شركت در مناطق آزاد تركيه مي باشد. به عنوان مثال اگر شركت تان را در اطراف فرودگاه آتاتورك تاسيس نماييد؛ مي توانيد حمايت دولت را داشته باشيد. تاسيس كارخانه و يا استارت آپ در اين منطقه مي تواند گزينه مناسبي باشد.

معايب ثبت شركت در تركيه

ثبت شركت در كشور تركيه در كنار تمامي مزايايي كه دارد، داراي مشكلات و معايبي نيز مي باشد. به عنوان مثال طبق آمار ميزان فساد در اين كشور بالا مي باشد و همچنين ثبت شركت در اين كشور نيازمند تسلط به زبان تركي است تا بتوانيد در بازار تركيه موفق شويد. همچنين ميزان هزينه تاسيس شركت بسيار بالا مي باشد و طبق آمارها تاسيس شركت در اين كشور از ريسك بالايي برخوردار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.