افزايش ميزان خريد ملك ايرانيان در تركيه

جايي براي خواندن مطالب به درد بخور

افزايش ميزان خريد ملك ايرانيان در تركيه

به دليل آنكه تركيه جزء كشورهاي در حال رشد محسوب مي شود؛ خريد خانه در تركيه مي‌تواند سرمايه‌گذاري پر سودي را براي ايرانيان به ارمغان بياورد اما در روزهاي اخير، موجي از نگراني و دغدغه براي افرادي كه قصد سرمايه گذاري در اين كشور را دارند؛ ايجاد شده است. اما به راستي سرمايه گذاري در تركيه چه عواقبي را براي ايرانيان به همراه خواهد داشت؟ در اين مقاله به پاسخ اين پرسش مي پردازيم.

مشاور خريد ملك در تركيه

اولين گام براي آنكه بتوانيد ملكي مناسب را براي سرمايه گذاري در تركيه خريداري نماييد، بايد با قوانين و چگونگي سرمايه گذاري در تركيه اشنا شويد.
شما با خريد خانه در تركيه مي توانيد اقامت و يا شهروندي اين كشور را اخذ نماييد.

دريافت اقامت تركيه با خريد ملك

با خريد ملكي به قيمت كمتر از 250 هزار دلار مي توانيد اقامت يكساله اين كشور را دريافت نماييد و به سالانه اقامت خود را به وسيله آن ملك تمديد كنيد. پس از گذشت 5 سال كه به صورت متوالي اقامت تركيه از طريق خريد ملك را دريافت كرديد؛ مي توانيد اقدام به اخذ شهروندي تركيه نماييد.
البته دقت كنيد كه اقامت يكساله به تمامي اعضا خانواده اختصاص داده نمي شود. بلكه فقط به همسر و فرزندان زير 18 سال اقامت داده مي شود.

دريافت شهروندي تركيه با خريد ملك

اگر ملكي به ارزش بالاي 250 هزار دلار خريداري نماييد؛ مي توانيد شهروندي اين كشور را دربازه زماني 3 ماهه دريافت كنيد و از تمام مزاياي شهروندي كشور تركيه بهره مند شويد.

مزاياي خريد ملك در تركيه

خريد خانه در تركيه داراي مزايايي مي باشد كه مي تواند موجب پيشرفت شما و افزايش سرمايه تان شود. اين مزايا عبارت اند از:
•    دريافت اقامت و شهروندي تركيه
•    قيمت ارزان خريد خانه در تركيه
•    هم مرز بودن تركيه با ايران
•    اجاره دادن ملك و دريافت اجاره به دلار يا لير

دريافت اقامت و شهروندي تركيه

مهم ترين مزاياي خريد ملك در تركيه دريافت اقامت و شهروندي اين كشور است.

قيمت ارزان خريد خانه در تركيه

از مهم ترين مزاياي خريد ملك در كشور تركيه، قيمت مناسب آن نسبت به ايران مي باشد.
مي توان از تركيه به عنوان ارزان ترين كشور اروپايي براي خريد ملك ياد كرد كه با توجه به امكانات اين كشور، رفاه خوبي را براي ايرانيان به همراه خواهد داشت و امكان رشد زيادي را براي شما ايجاد مي‌كند.

هم مرز بودن تركيه با ايران

از ديگر مزاياي خريد خانه در تركيه هم مرز بودن آن با ايران است. زيرا اين 2 كشور از نظر فرهنگي بسيار به هم شباهت داشته و حس غربت و سختي دوري نيز كمتر مي شود. علاه بر آنكه رفت و آمد به ايران نيز آسان است.
اجاره دادن ملك و دريافت اجاره به دلار يا لير
يكي ديگر از مهم ترين مزاياي خريد ملك در كشور تركيه، كسب سودآوري از ملك خريداري شده مي‌باشد. به اين صورت كه درصورت داشتن مشاوران باتجربه، شما مي‌توانيد از شركت‌هايي اقدام به خريد ملك نماييد كه خود آن شركت تضمين اجاره‌ي ملك به ليرو يا اجاره دادن آن به دلار را به شما ميدهند، بنابراين در اين صورت شما علاوه بر سرمايه‌گذاري پرسود در بخش املاك، مي‌توانيد منبع درآمد بسيار عالي نيز براي خود فراهم آوريد، براي اطلاع از شرايط چنين ملاكي مي‌توانيد با مشاوران فروش در شركت تكينكوگروپ در تماس باشيد.

معايب خريد ملك در تركيه

خريد ملك ايرانيان در تركيه

 

خريد ملك در تركيه داراي معايبي نيز مي باشد كه بايد قبل از هر اقدامي از آن آگاهي پيدا نماييد. برخي از معايب خريد خانه در تركيه عبارت اند از:
•    پرداخت ماليات
•    كلاهبرداري و از دست دادن سرمايه
•    امكان عدم فروش ملك

پرداخت ماليات

يكي از معايب خريد خانه در كشور تركيه، پرداخت ماليات و هزينه هاي جانبي خريد خانه مي باشد كه نسبت به ايران هزينه بيشتري خواهد داشت.

كلاهبرداري و از دست دادن سرمايه

با توجه به افزايش خريد ملك ايرانيان در تركيه، شركت ها و مشاوران املاك زيادي نيز در اين زمينه فعاليت مي كنند كه اطلاعات درست و كافي را در اختيار هموطنان مان نگذاشته و باعث از دست رفتن سرمايه آنها مي‌شوند. به همين دليل، بايد قبل از انتخاب مشاور املاك در تركيه، تحقيقات لازم را به عمل بياوريد تا مشكلي پيش نيايد.
به عنوان مثال، دقت نماييد كه ممكن است بتوانيد ملكي در حومه شهر با قيمت پايين به دست آوريد اما اين نوع خانه‌ها معمولاً شامل افزايش قيمت نشده و حتي به سختي به فروش مي‌رسد. به همين دليل بهتر است ملكي را بخريد كه امكان فروش آن نيز به راحتي برايتان وجود داشته باشد تا بعد از گذشت چند سال به سرمايه تان افزوده شود.

امكان عدم فروش ملك

اگر ملكي بالاي 250 هزار دلار با قصد اخذ پاسپورت تركيه خريده باشيد؛ امكان فروش آن زير 3 سال برايتان مقدور نمي‌باشد.

بهترين شهر براي خريد خانه در تركيه

كشور تركيه شهرهاي زيادي دارد كه مي توانيد با خريد ملك، اقامت اين كشور را به دست آوريد. اما مي توان بهترين شهر براي خريد ملك در كشور تركيه را شهر استانبول نام برد.
زيرا به دليل وسعت اين شهر پروژه ها و موقعيت هاي ملكي خوبي را مي توانيد پيدا نماييد. علاوه بر آن امكانات خوبي نيز درشهر استانبول وجود دارد و تنها شهري است كه در 2 قاره آسيا و اروپا واقع شده است. به عنوان مثال، به دليل جمعيت و گستردگي اين شهر، موقعيت هاي شغلي فراواني را مي توانيد به دست آوريد اما طبيعتاً هرينه خانه در اين شهر نيز نسبت به ساير شهرها بالاتر مي باشد.

منبع:

https://www.aftabir.com/reportages/view/2612

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.