هزينه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه

جايي براي خواندن مطالب به درد بخور

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه

يكي از متداول ترين شيوه ها براي مهاجرت، تحصيل در ساير كشورها مي باشد كه باعث دريافت اقامت موقت و در برخي از شرايط موجب دريافت اقامت دائم كشور مورد نظر مي شود. در اين بين مي توان از كشور تركيه به عنوان يكي از كشورهايي كه مي توانيد به صورت تحصيلي مهاجرت كرده و سپس اجازه كار دريافت كنيد و ساكن كشور در حال توسعه تركيه شويد؛ نام برد. اما موضوعي كه در اين زمينه ذغذغه و نگراني اكثر افراد است؛ هزينه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه مي باشد كه در اين مقاله به شرح پاسخ اين پرسش پرتكرار و مهم مي پردازيم.

شرايط تحصيل در تركيه

تركيه نيز مانند ايران داراي دانشگاه هاي دولتي و خصوصي زيادي است كه هر فردي با توجه به شرايطي كه دارد؛ بتواند اقدام به تحصيل در كشور تركيه نمايد. دولت تركيه براي خارجيان 2 آزمون را به عنوان آزمون هاي پايه براي ورود به دانشگاه ها در نظرگرفته است كه بايد نمره قبولي در اين آزمون ها را كسب نماييد تا بتوانيد وارد دانشگاه هاي تركيه شويد.

آزمون يوس تركيه

آزمون يوس شباهت زيادي به كنكور ايران دارد. به اين معنا كه وقتي شما مي خواهيد وارد دانشگاه هاي كشور تركيه شويد؛ بايد آزمون يوس كه شامل هندسه، آمار، هوش و… است را شركت كرده و نمره قبولي را كسب نماييد.

تا سال 2021 اين ازمون مخصوص دانشگاه هاي دولتي بود و براي شركت در دانشگاه هاي خصوصي تركيه نيازي به قبولي در آزمون يوس نداشتيد اما از ابتداي سال 2022 براي ثبت نام در تمامي دانشگاه ها نمره قبولي آزمون يوس نياز است.

آزمون تومر تركيه

آزمون SAT و تومر نيز براي تقويت زبان تركي است. شما در دوره هاي آمادگي آزمون تومر تا حدود زيادي به زبان تركي مسلط مي شويد و مي توانيد با شركت در اين آزمون ها مدرك زبان تركي تان را نيز دريافت نماييد.

اين آزمون ها مانند آزمون تاقل و آيلتس است كه دانشگاه هاي تركيه براي ثبت نام، به نمره قبولي شما و مدرك زبان تان نياز دارند.

مزاياي تحصيل در تركيه

مزاياي تحصيل در تركيه

كشور تركيه به دليل نزديكي كه به ايران دارد؛ باعث مي شود كه شما بدون محدوديت بين ايران و تركيه در سفر باشيد. همچنين به دليل عدم نياز به داشتن ويزا براي ايرانيان، در هزينه هاي شما كاهش چشم گيري صورت گرفته است.

اما از مهم ترين دلايل تحصيل در تركيه مي توان به هزينه هاي پايين دانشگاه ها نسبت به كشورهاي اروپايي ياد كرد و علاوه بر ان، مدرك دانشگاه هاي تركيه از اعتبار مناسبي برخورد مي باشد.

شما با تحصيل در دانشگاه هاي تركيه مي توانيد بعد از اتمام دوران تحصيلي خود، وارد بازار كار شده و اقامت اين كشور را به دست آوريد و با توجه به رفاه و آسايشي كه دولت تركيه براي ساكنين اين كشور ايجاد كرده است؛ مي توانيد زندگي خوبي را براي خود محيا كنيد.

براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.