بدون دانستن اين نكات در كشور تركيه اقدام به خريد خانه نكنيد!

خريد خانه در تركيه موج جديدي را در بين ايرانيان به وجود آورده كه باعث شده است تا در آمارها، خريد خانه ايرانيان در تركيه بالاترين ميزان را به خود اختصاص دهد.

اما به دليل استقبال ايرانيان از خريد ملك در تركيه، افرادي براي اين منظور اقدام به معرفي ملك مي كنند كه باعث ايجاد مشكلات زيادي براي هموطنان مان و از دست رفتن سرمايه شان مي شود. به همين دليل در ادامه مهم ترين نكات خريد ملك در تركيه را بيان مي كنيم تا با آگاهي كامل بتوانيد سرمايه گذاري مناسبي را داشته باشيد.

خريد خانه در تركيه و گرفتن اقامت

اگر قصد سرمايه گذاري در ساير كشورها را داريد؛ مي توانيم خريد ملك در تركيه را به شما پيشنهاد دهيم. با توجه به رشد اقتصادي كه كشور تركيه در بين ساير كشورهاي خاورميانه دارد و همچنين وجود اين كشور در دو قاره آسيا و اروپا مي تواند موجب رشد سرمايه و بهبود كيفيت زندگي شما شود.

علاوه بر آن، با خريد خانه در تركيه مي توانيد اقامت اين كشور را دريافت كنيد. همچنين اگر ملك خريداري شده بالاي ۲۵۰ هزار دلار باشد؛ شهروندي و پاسپورت تركيه را نيز مي توانيد دريافت كرده و از حقوقي يكسان با ساير شهروندان ترك برخورد شويد.

نكات مهم براي خريد ملك در تركيه

اگر قصد خريد خانه در تركيه را داريد؛ ابتدا با قوانين و چگونگي فرآيند آن آشنا شويد.

قيمت خريد خانه در تركيه

  • دريافت استعلام
  • بررسي ارزش خانه
  • عدم امكان فروش قبل از ۳ سال
  • عدم دريافت اجازه كار

قيمت خريد خانه در تركيه

مهم ترين موضوع براي خريد ملك در كشور تركيه اين است كه بدانيد حداقل ميزان لازم براي سرمايه گذاري در اين كشور چقدر است.

براي خريد خانه هيچ محدوديت قيمتي وجود ندارد و مي توانيد با هر ميزان سرمايه اي كه داريد؛ اقدام به خريد خانه نماييد. اما همانطور كه در مقاله افزايش ميزان خريد ملك ايرانيان در تركيه اشاره كرديم؛ خريد ملك بالاي ۲۵۰ هزار دلار مي تواند موجب شهروندي شما در تركيه شود. اما كمتر از اين ميزان نيز براي شما اقامت سالانه تركيه را به همراه خواهد داشت كه بعد از گذشت۵ سال متوالي، مي توانيد اقدام به دريافت پاسپورت اين كشور نماييد.

اما بر اساس تجربه اي كه در زمينه خريد ملك در تركيه داريم؛ پيشنهاد مي كنيم از خريد خانه هايي با قيمت پايين خودداري كنيد. زيرا اينگونه از ملك ها مشكلاتي را به همراه دارد و اگر در آينده قصد فروش آنها را داشته باشيد؛ موجب ايجاد ضرر و زيان مالي مي شود.

دريافت استعلام

در صورتي كه ملك مورد نظر خود را انتخاب كرديد؛ قبل از پرداخت هرگونه وجه اي، درباره وضعيت ملك مورد نظرتان استعلام نماييد تا بدهي بانكي، مشكل سند و... نداشته باشد.

به عنوان مثال، ممكن است ملك را به چند نفر فروخته باشند كه در اين صورت با استعلام متوجه اين موضوع خواهيد شد.

بررسي ارزش خانه

موضوعي كه اين روزها به شدت شاهد آن هستيم اين است كه برخي از مشاورين املاك از ناآگاهي خريداران سو استفاده كرده و ارزش ملك را بيشتر از ميزان واقعي نشان مي دهند.

بنابراين، ابتدا از ميزان ارزش گذاري ملك اطمينان حاصل نماييد. همچنين اگر تصميم به اخذ پاسپورت كشور تركيه را داريد دقت نماييد كه ملك خريداري شده به هيچ عنوان نبايد كمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد. در غير اينصورت شهروندي به شما تعلق نخواهد گرفت. بعد از خريداري ملك و درخواست شهروندي، از سوي دولت تركيه فردي براي كارشناسي به خانه مورد نظر مي آيد و اگر ارزش ملك كمتر از ميران لازمه باشد؛ درخواست شما لغو مي گردد.

عدم امكان فروش قبل از ۳ سال

اگر اقدام به خريد خانه در تركيه كرده ايد و شهروندي اين كشور را دريافت نموده ايد؛ بايد اين موضوع را بدانيد كه امكان فروش ملك به افراد خارجي و تا قبل از گذشت ۳ سال از سرمايه گذاري، وجود ندارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.