10 دانشگاه برتر تركيه در سال 2021 براي تحصيل

جايي براي خواندن مطالب به درد بخور

10 دانشگاه برتر تركيه در سال 2021 براي تحصيل

يكي از كشورهاي مورد علاقه جوانان براي اخذ اقامت تحصيلي، كشور تركيه است. هزينه پايين تحصيل و زندگي در تركيه از يك سو، و فاصله زماني اندك آن تا ايران از سوي ديگر انگيزه تعداد زيادي از علاقه مندان به ادامه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه است.

سطح علمي دانشگاه هاي اين كشور كاملا مناسب است، و دانشجويان در همه مقاطع تحصيلي از ليسانس گرفته تا دكتري مي توانند در اين دانشگاه ها تحصيل كنند، و اطمينان داشته باشند كه پس از اتمام دوران تحصيل مي توانند در اين كشور مشغول به كار شده و اقامت دائمي بگيرند. اگر شما نيز به ادامه تحصيل در تركيه علاقه داريد، در ادامه اين مطلب با ما همراه شويد تا با 10 دانشگاه برتر تركيه براي تحصيل آشنا شويد.

شرايط ادامه تحصيل در تركيه

كشور تركيه جزو ده مقصد برتر تحصيلي دنيا محسوب مي شود، كه به دليل عدم نياز به دريافت ويزاي تحصيلي و همچنين هزينه هاي مناسب تحصيل و زندگي دانشجويي، به يكي از انتخاب هاي اصلي متقاضيان ادامه تحصيل در اروپا تبديل شده است. اصلي ترين شرايط تحصيل در تركيه، اخذ پذيرش از دانشگاه هاي اين كشور است. دانشگاه هاي تركيه فقط به دانشجوياني پذيرش تحصيلي مي دهند كه رزومه تحصيلي بسيار خوبي داشته باشند. از ديگر شرايط تحصيل در دانشگاه هاي تركيه، اخذ بورسيه تحصيلي است. به اين صورت كه دانشجوياني كه سطح علمي بالايي دارند، اما توانايي مالي براي سفر به تركيه و تحصيل در اين كشور را ندارند، مي توانند با اخذ بورسيه تحصيلي تركيه به اين كشور مهاجرت كنند.

معرفي 10 دانشگاه برتر تركيه از نظر سطح علمي و امكانات رفاهي

در حال حاضر نزديك به 200 دانشگاه در تركيه وجود دارد كه در اين بين 17 دانشگاه در فهرست 1000 مركز آموزشي برتر دنيا قرار دارد. ما در اين بخش قصد داريم 10 دانشگاهي كه از نظر سطح علمي، توليد علم، امكانات آموزشي و امكانات رفاهي در سطح بسيار خوبي قرار دارند، به شما معرفي كنيم.

  1. دانشگاه چانكايا (Cankaya University)

دانشگاه چانكايا تركيه، در تاريخ ۹ جولاي ۱۹۹۷ به رسميت شناخته شد و از آن زمان تا به امروز توانسته به يكي از دانشگاه هاي مطرح تركيه تبديل شود. كاركنان و مدرسان اين دانشگاه از يك طرف و هزاران دانش آموخته همراه با خانواده هاي آنها از طرف ديگر به يك عامل انگيزشي براي ايجاد چانكايا تبديل شدند. چانكايا دو كمپ دارد كه كمپ بالگات در شهر آنكارا و كمپ مركزي آن در جاده اسكي شهير واقع شده اند. اين دانشگاه از بهترين اساتيد تركيه و اروپا براي آموزش دانشجويان خود استفاده مي كند، و امكانات رفاهي و تفريحي بسيار خوبي براي آنها فراهم كرده است.

 

  1. دانشگاه كوچ (Koc University)

دانشگاه كوچ تركيه در سال ۱۹۹۳ تاسيس گرديد. اين دانشگاه جزو دانشگاه هاي خصوصي بوده و از لحاظ رتبه بندي جهاني جزو اولين و بهترين دانشگاه هاي كشور تركيه است. ساختمان مركزي دانشگاه در شهر استانبول واقع شده، و امكانات رفاهي و تفريحي اين دانشگاه بسيار عالي و لوكس است. براي تحصيل در اين دانشگاه بايد در آزمون SAT حد نصاب لازم را كسب كنيد.

 

  1. دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه در سال ۱۹۶۷ ميلادي راه اندازي شد. اين دانشگاه كاملا دولتي بوده و در شهر آنكارا واقع شده است. دانشگاه حاجت تپه يكي از دانشگاه هاي جامع و ممتاز تركيه محسوب مي شود و انواع رشته هاي گروه علوم پزشكي، علوم مهندسي، علوم انساني، علوم طبيعي و كاربردي و رشته هاي هنري در آن تدريس مي گردد. براي تحصيل در اين دانشگاه بايد در آزمون SAT حد نصاب لازم را كسب نماييد.

 

  1. دانشگاه سابانجي (Sabanci University)

دانشگاه سابانجي در شهر استانبول واقع شده و پنجمين موسسه آموزشي برتر كشور تركيه است. اين دانشگاه جزو دانشگاه‌هاي تازه تاسيس تركيه است، كه كار خود را از پاييز 1999 آغاز كرده و در حال حاضر حدود 4000 دانشجو دارد. امكانات تفريحي و رفاهي اين دانشگاه در سطح كالج هاي اروپايي است.

براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.