شرايط كار در تركيه؛ براي كار در تركيه بايد چه شرايطي داشته باشيم؟

يكي از روش هاي اخذ اقامت تركيه، گرفتن ويزاي كاري و به دست آوردن موقعيت شغلي در اين كشور است. البته بايد در نظر داشته باشيد كه برخي از مشاغل در كشور تركيه براي اتباع خارجي ممنوع بوده و تنها پس از به دست آوردن پاسپورت تركيه و حق شهروندي اين كشور، امكان اشتغال در اين مشاغل را خواهيد داشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شرايط كار در تركيه كليك كنيد

امتيازات كار در تركيه

در صورتي كه موفق به استخدام دركشور تركيه شده و بتوانيد براي حداقل 5 سال، با ويزاي كاري اقامت موقت خود را تمديد كنيد، پس از آن اقدام براي اخذ تابعيت و حق شهروندي تركيه وجود خواهد داشت.

همين طور در صورتي كه مهاجرت كاري به كشور تركيه داشته باشيد، مي توانيد از خدمات بهداشت و درمان رايگان در اين كشور استفاده كنيد.

براي تمامي نيروهاي كار در تركيه حق بيمه رد شده و پس از عبور از سن بازنشستگي و احراز شرايط آن، مي توانيد از حقوق بازنشستگي نيز در اين كشور، بهره مند شويد.

شرايط كار در تركيه

از جمله شرايط كار در تركيه، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

كليه متقاضيان اشتغال در كشور تركيه از اتباع خارجي، بايد 2 ماه دوره آزمايشي را در موقعيت شغلي بگذرانند. البته در اين دوران پرداخت حقوق بايد طبق مقررات انجام شود. در اين مدت 2 ماه، در صورتي كه كارفرما به هر علتي از كاركرد نيروي كار ناراضي باشد، مي تواند بدون پرداخت جريمه، موضوع همكاري را خاتمه دهد. به همين شكر در صورتي كه فرد نيز از اشتغال در رديف شغلي خود به هر علتي ناراضي باشد، مي تواند پيش از به پايان رسيدن اين مدت 2 ماه آزمايشي، محل كار خود را ترك كرده و در شغل ديگري مشغول به كار شود. در اين حالت براي اين شخص نيز جريمه اي متصور نخواهيم بود.

 

دريافت ويزاي كاري چقدر زمان مي خواهد؟

در صورتي كه از سوي يك كارفرماي تركي، تقاضاي استخدام داشته باشيد، دريافت ويزاي كاري شما حداكثر 30 روز كاري، زمان نياز خواهيد داشت.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي كاري تركيه

براي دريافت ويزاي كاري تركيه، مدارك زير را بايد آماده كرده باشيد:

  • دو قطعه عكس جديد
  • گواهي عدم سوء پيشينه كيفري
  • مدارك تحصيلي + ترجمه
  • پيشنهاد كاري يا قرارداد كاري از سوي كارفرماي ترك
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدار ك مبتني بر تمكن مالي

 

انواع گواهي اجازه كار در تركيه

انواع گواهي اجازه كار در تركيه به شرح زير هستند:

  1. گواهي اجازه كار به شكل موقت: هزينه دريافت اجازه كار (چاليشما ايزين) به شكل موقت، معادل 1042.9 لير است.
  2. گواهي اجازه كار به شكل نامحدود: هزينه دريافت گواهي اجازه كار (چاليشما ايزين) به شكل نامحدود، معادل 1043.6 لير مي باشد.
  3. گواهي اجازه به كار مستقل: هزينه دريافت گواهي اجازه كار (چاليشما ايزين) به شكل مستقل، 1043.6 لير خواهد بود.

مشاغل كاري غيرمجاز در تركيه براي اتباع خارجي

همان طور كه اشاره كرديم برخي از مشاغل كاري در كشور تركيه در حال حاضر براي اتباع خارجي، غيرمجاز اعلام شده اند. البته اين امكان وجود دارد كه طي سال هاي آينده اين مشاغل در زمره مشاغل مجاز براي اتباع اعلام شوند و قطعيت هميشگي براي اين ممنوعيت ها نخواهيم داشت. از اين روي لازم است كه هر سال با دنبال كردن اخبار مربوط به مشاغل مجاز براي اتباع خارجي در تركيه، نسبت به استعلام اين رديف هاي شغلي اقدام كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.