اما در فرآيند خريد ملك در تركيه به دليل پيچيدگي هايي كه دارد؛ افراد زيادي با مشكلاتي رو به رو مي شوند. به همين دليل در اين مقاله به شيوه و قوانين خريد ملك در تركيه براي اخذ اقامت مي پردازيم.

 

 

 

انواع روش هاي دريافت اقامت تركيه

كشور تركيه به دليل شباهت فرهنگي و نزديكي به ايران، جزء كشورهاي مورد علاقه ايرانيان محسوب مي شود و علاوه بر آن، به دليل عدم نياز به ويزا براي ورود به تركيه، مي توان به راحتي اقامت تركيه را دريافت نمود.

 

براي اخد اقامت تركيه به صورت موقت و يا دائمي روش هاي زيادي وجود دارد كه عبارت اند از:

 

اجاره خانه

خريد ملك

ثبت شركت

تحصيل

ازدواج

اجازه كار

سپرده گذاري

بهترين روش براي اخذ اقامت تركيه

اگر به دنبال دريافت اقامت تركيه هستيد؛ تكنيكو گروپ به شما خريد ملك را به عنوان بهترين، سريع ترين و امن ترين شيوه معرفي مي كند.

 

خريد ملك در تركيه دو نوع متفاوت دستاورد براي افراد مي تواند داشته باشد.

 

دريافت اقامت تركيه با خريد خانه

دريافت شهروندي تركيه با خريد ملك

دريافت اقامت تركيه با خريد خانه

روشي كه مي توانيد از طريق خريد ملك، اقامت تركيه را دريافت نماييد؛ خريد خانه اي به ارزش كمتر از ۲۵۰ هزار دلار مي باشد. در اين صورت به شما اقامت يك ساله كشور تركيه اعطا مي شود و مي توانيد به صورت سالانه آن را تمديد نماييد. و پس از گذشت۵الي۸ سال شما قادر به اخذ پاسپورت تركيه نيز مي‌باشيد.

 

دريافت شهروندي تركيه با خريد ملك

طبق قوانين سال ۲۰۲۱ كشور تركيه، اگر فردي بالاي ۲۵۰ هزار دلار در اين كشور سرمايه گذاري كرده و ملكي را خريداري نمايد؛ مي تواند در بازه زماني ۳ الي۴ ماهه اقدام به دريافت پاسپورت و شهروندي اين كشور نمايد. براي اين منظور مي تواند با خريد چند ملك كه مجموع آنها ۲۵۰ هزار دلار باشد نيز اقدام نمايد.

 

 

 

قوانين خريد ملك در تركيه

براي آنكه بتوانيد سرمايه گذاري مناسبي را در كشور تركيه تجريه نماييد؛ بايد قبل از هر اقدامي ابتدا با قوانين آن آشنا شويد تا بتوانيد از بروز مشكلات جلوگيري كنيد. قوانين خريد ملك در تركيه موضوع وسيع و گسترده اي مي باشد اما به صورت مختصر و كلي به برخي از موارد آن اشاره مي كنيم.

 

در ابتدا دقت نماييد كه به دليل علاقه ايرانيان به مهاجرت به كشور تركيه، افراد زيادي در زمينه دريافت اقامت و خريد ملك آغاز به فعاليت كرده اند كه متاسفانه با قوانين آشنا نبوده و موجب پديدار شدن مشكلات زيادي براي هموطنان‌مان شده اند و برخي از ايرانيان به همين دليل سرمايه خودشان را از دست داده اند.

 

پس در ابتدا به فردي مطمئن بابت دريافت اخد اقامت تركيه مراجعه نماييد. سپس دقت كنيد كه ملك خريداري شده تا ۳ دست توسط فرد خارجي خريداري نشده باشد و همچنين بايد بدانيد كه در صورت دريافت پاسپورت تا ۳ سال حق فروش ملك‌تان را نداريد.

 

اگر مي خواهيد ملكي كمتر از ۲۵۰ هزار دلار خريداري كنيد؛ بهتر است در مناطق خوب و خانه هاي مدرن سرمايه‌گذاري نماييد تا در هنگام فروش با مشكل مواجه نشويد.

 

قبل از پرداخت وجه، حتما سند خانه را رويت كرده و استعلام بگيريد تا ملك مورد نظر، بدهي و مشكلات مالي نداشته باشد.

 

همچنين، اگر مي خواهيد براي دريافت اقامت دائم تركيه اقدام نماييد؛ بايد به صورت ۵ سال متوالي در اين كشور اقامت داشته و يا به صورت ۸ سال پراكنده در تركيه حضور داشته باشيد. علاوه بر آن بايد در ۳ سال گذشته سوءپيشينه نداشته و از كمك هاي اجتماعي نيز استفاده نكرده باشيد.

 

سخن اخر

در اين مقاله به بررسي اقامت تركيه از طريق خريد ملك پرداختيم تا قبل از هر اقدامي براي اخذ اقامت و يا شهروندي تركيه با شرايط و روش هاي آن آشنا شويد. اميدواريم بتوانيد تجربه سرمايه گذاري مطلوبي را در كشور تركيه داشته باشيد.

 

همچنين پيشنهاد مي كنيم ابتدا سفري تفريحي به اين كشور داشته و با آناليز كامل شرايط و يا حتي با دريافت اقامت توريستي يك ساله شرايط را بررسي نماييد و سپس اقدام به خريد ملك و دريافت شهروندي تركيه كنيد.

منبع:

https://farnet.io/1400/09/300662/buying-a-property-is-the-easiest-way-to-get-a-residence-permit-in-turkey/